Strona główna » Reklamacje i zwroty
Kategorie
Producenci
Nowości w sklepie
Kontakt

Reklamacje i zwroty

Według regulaminu sklepu:
 

§ 4 Prawo odstąpienia od umowy

4.1 Zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta prawo odstąpienia umowy dla umów sprzedaży na odległość środkami telekomunikacyjnymi np. przez sklep internetowy sprawnych towarów niebędących przedmiotem reklamacji lub naprawy gwarancyjnej nazywany dalej: prawem do zwrotu, przysługuje podmiotom: Konsumentowi lub osobie fizyczne z jednoosobową działalnością gospodarczą zamawiająca towar niebędący przedmiotem jego działalności

4.2. Podmiot wymieniony w punkcie 4.1 ma 14 dni kalendarzowych od momentu odebrania przesyłki na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy podmiot powinien wysłać do sprzedającego w formie pisemnej lub elektronicznej na adres wskazany w niniejszym regulaminie, podając w nim konto, na który mają zostać zwrócone płatności.

4.2 Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.

4.3 Sprzedawca w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania oświadczenia od podmiotu wymienionego w punkcie 4.1 o całościowym odstąpieniu od umowy zwraca mu wszelkie dokonane płatności na nr konta podanego w oświadczeniu.

4.4 W przypadku, gdy podmiot wymieniony w punkcie 4.1 odstępuje jedynie częściowo od umowy, tzn. zwraca jedynie część zamawianego towaru, to w tym przypadku Sprzedawca zwraca mu płatność jedynie za zwróconą część towaru – nie zwraca kosztów dostawy.

4.5 Podmiotu wymieniony w punkcie 4.1 chcący skorzystać z prawa zwrotu ma obowiązek zwrócić zakupiony towar Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Podmiotu wymieniony w punkcie 4.1 ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

4.6 Podmiot wymieniony w punkcie 4.1
może dostarczyć go za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres do zwrotów:

02-797 Warszawa, Aleja Komisji Edukacji Narodowej 51/24.

Sprzedawca ma prawo do wstrzymania się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania produktu z powrotem.

4.7 Podmiot wymieniony w punkcie 4.1 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru cech i funkcjonowania rzeczy.


4.8 Zgodnie z przepisami prawa zwrot nie przysługuje w przypadku zakupów dokonywanych przez podmioty inne niż Konsumenci lub osoby fizyczne z jednoosobową działalnością gospodarczą zamawiające towar niebędący przedmiotem jego działalności. Zamówienia towarów, w których zamawiający wyraża chęć otrzymania faktury, podając firmowy NIP, a w treści faktury ma być ujęty zamawiany towar związany z działalnością firmy zamawiającego - w takim przypadku temu zamawiającemu, dla tego zamówienia nie przysługuje prawo zwrotu.



§ 5 Reklamacja i gwarancja

5.1 Gwarancja nie jest udzielana przez Sprzedawcę, tylko przez producenta zakupionego produktu lub przez przedstawiciela na terenie Polski upoważnionego przez producenta do obsługi gwarancji.

5.2 Szczegółowe warunki gwarancji są opisane w dołączonych do towaru przez producenta kartach gwarancyjnych lub na oficjalnych stronach internetowych producenta.

5.3 Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru bez wad. 

5.4 Zgodnie z prawem przewozowym za wady i opóźnienia powstałe w trakcie dostawy odpowiada Dostawca.

5.5 Jeśli przesyłka dostarczona do Klienta ma widoczne ślady uszkodzenia, Klient powinien koniecznie w obecności kuriera spisać protokół szkody. Kurier nie ma prawa odmówić wystawienia takiego dokumentu dopóki przesyłka nie będzie rozpakowana.

5.6. Jeśli przesyłka została już rozpakowana i dostarczone towary sprawiają wrażenie uszkodzonych w wyniku dostawy, Klient powinien koniecznie spisać protokół szkody. Należy telefonicznie lub pocztą elektroniczną wezwać Dostawcę w terminie do 7 dni od daty doręczenia przesyłki podając jej dane i ustalić z dostawcą dalsze postępowanie.


5.7 W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o rękojmię uregulowaną przepisami kodeksu cywilnego.

5.8 Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na adres Sprzedawcy.

5.9 Zaleca się aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady (wraz ze zdjęciem wady), datę jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru. Klient może ubiegać się obniżenie ceny towaru lub o odstąpienie od umowy, chyba że Sprzedawca wymieni wadliwy towar na wolny od wad bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

5.10 Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego Klienta w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.

5.11 Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej na zasadach rękojmi należy wysyłać na adres Sprzedawcy.

5.12 To Klient nie będący Konsumentem jest zobowiązany do wykazania iż wada towaru istniała w chwili jego odbioru przez klienta. Traci on uprawnienia z tytułu rękojmi jeśli nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie. Dodatkowo Klient nie będący Konsumentem, w wypadku stwierdzenia, że uszkodzenie towaru nastąpiło w trakcie dostawy może domagać się odszkodowania z tego tytułu tylko od Dostawcy.

5.13 Okres rękojmi wynosi 2 lata i rozpoczyna się w dniu wydania towaru Klientowi.


Przejdź do strony głównej
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu